Ny faktura i juni

Vi byter just nu fakturaleverantör. För dig innebär förändringen bland annat att fakturan, från och med juni, kommer att ha ett nytt utseende och ett annat bankgironummer än tidigare. 

Det innebär förändringen

I samband med bytet av fakturaleverantör

  • inför vi en gemensam faktura för elnät och fjärrvärme. Det innebär att du från och med juni kommer att få en faktura från oss. Med båda tjänsterna samlade får du en bättre överblick och kan enklare följa hur kostnaderna förändras från månad till månad. 
  • tar vi på Mjölby-Svartådalen Energi AB (MSE) över faktureringen för elnät från vårt dotterbolag Mjölby Kraftnät AB (MKN). Det innebär att vi på MSE kommer stå som avsändare på fakturan från och med juni.

Fakturan kommer att ha ett nytt utseende och ett annat bankgironummer än tidigare, men den skickas till dig på samma sätt som idag. Det är vår nya leverantör Billogram som skickar ut fakturan. 

I samband med bytet av fakturaleverantör tar vi på Mjölby-Svartådalen Energi AB över faktureringen för elnät från vårt dotterbolag Mjölby Kraftnät AB (MKN). För dig innebär förändringen att fakturan, från och med juni, kommer att ha ett nytt utseende och ett annat bankgironummer än tidigare.

Det är vår nya leverantör Billogram som kommer att skicka ut fakturan, men du får den på samma sätt som idag.  

För dig innebär bytet av fakturaleverantör att fakturan, från och med juni, kommer att ha ett nytt utseende och ett annat bankgironummer än tidigare. Det är vår nya leverantör Billogram som kommer att skicka ut fakturan, men du får den på samma sätt som idag.  

Digital faktura presenterad i en mobil

Autogiro flyttas över automatiskt

Om du betalar via autogiro kommer det att flyttas med automatiskt. Det innebär att din betalning dras på förfallodatum precis som tidigare, utan att du behöver ansöka på nytt. Det här gäller alla dina autogiro med oss, både det för MSE och MKN.

Om du inte vill att ditt autogiromedgivande ska flyttas över till oss på MSE, kan du säga upp autogirot via din internetbank. Du kan också kontakta vår kundservice eller din bank för att få hjälp.

Har du autogiro för både fjärrvärme och elnät idag, med två olika bankkonton kopplade? Eftersom vi inför en gemensam faktura för elnät och fjärrvärme innebär det att du från och med juni kommer att få en faktura från oss. Du får fakturan via autogirot du har för elnät idag.

Få fakturan till Kivra

Om du har Kivra idag kommer den nya fakturan dit automatiskt. Har du inte Kivra, men vill få fakturan dit behöver du skapa ett konto på kivra.se eller i appen Kivra. När kontot har registrerats får du automatiskt dina kommande fakturor i Kivra.

Hur fungerar Billogram?

Billogram är vår nya fakturaleverantör som vi använder för att skapa och skicka fakturor. På Billograms webbplats hittar du information om hur det fungerar, beskrivet med bilder och text.

Har du några frågor?

Om du har några frågor om förändringen är du välkommen att kontakta kundservice på telefon 0142-855 85 eller epost kundservice@mse.se